Fraud Blocker

השירות ההוליסטי של צמח החיים

נטורופתיה, בדיקות ותוספי תזונה לאורח חיים בריא

בשנים האחרונות, מיטב היועצים העסקיים ממליצים לחברות ולעסקים להתמקד במוצר או בשירות אחד בלבד ולהצטיין בו, במקום לפזר את המשאבים ולהיות בינוניים בכמה תחומים.

העיקרון הזה בהחלט הגיוני, וגם אנחנו היינו יכולים להתמקד אך ורק בתוספי התזונה המעולים שלנו, אך כך היינו מפספסים את המטרה האמתית.

חברת צמח החיים מציעה שירות הוליסטי ייחודי.

השירות ההוליסטי של צמח החיים

תוספי התזונה שלנו הם רק חלק מתוך תמונה רחבה יותר שנועד לקדם ולהבטיח אורח חיים בריא ושלם. לכן, בשירות שאנו מעניקים החלטנו לשלב לא רק את התוספים, אלא גם בדיקות מתקדמות כמו אולטרסאונד לעורקי הצוואר ואולטרסאונד כבד שומני ולהקים מחלקת נטורופתיה שמחברת את כל המרכיבים הללו יחד, עם ייעוץ וליווי מקצועי.

המטרה הייתה ליצור שירות הוליסטי ומקיף, שדרכו אפשר להשפיע באמת על החיים ולשפר את הבריאות באופן משמעותי. כך עשינו וכך נמשיך לעשות.

במאמר זה, רצינו לשתף את זווית הראייה של מספר חברים בצוות הנטורופתי שלנו, על החוויה שלהם עם השירות המקיף שאנו מציעים, כיצד הם תופסים את הרפואה הטבעית אל מול זו הקונבנציונלית, לספק מספר טיפים חשובים ועוד.

תוכן עניינים

מהי הנטורופתיה ומה תפקידו של הנטורופת?

האם אתם באמת יודעים מה זו נטורופתיה וכיצד היא מסייעת במסע אל עבר הבריאות?

שגית ביבי מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא מספרת כי עד לפני מספר שנים כשהייתה מספרת כי היא פועלת בתחום, רבים לא ידעו במה מדובר, אך מאז הדברים השתנו לטובה.

“הנטורופתיה היא תחום ברפואה טבעית המתמקד בטיפול טבעי המבוסס על פרקטיות מסורתיות ורפואה עממית. השיטה משלבת צמחי מרפא מערביים, תזונה טבעית ורפואה מונעת. הבסיס של הטיפול הנטורופתי הוא לקדם אורח חיים בריא דרך תזונה קלינית ותוספי תזונה וצמחי מרפא.

לנטורופת יש מגוון כלים לטיפול, כולל שימוש בצמחי מרפא, שמנים אתריים, פרחי באך, תוספי תזונה וטיפולי מגע שונים, כאשר מטרת הטיפול היא לעודד את מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף ולתמוך בתהליך הריפוי של מחלות ומכאובים.

הנטורופתיה מדגישה את הקשר ההדוק בין גוף לנפש, תוך התמקדות בעידוד הגוף לרפא את עצמו בדרכים טבעיות, בניגוד לגישה הקונבנציונלית. היא מתאימה לטיפול במגוון רחב של מחלות ותסמינים, החל מילדים ועד קשישים, כולל מחלות כרוניות כמו סוכרת, מחלות לב וכלי דם והשמנת יתר”.

ד”ר אורן מזרחי (PhD) נטורופת ומטפל ברפואה סינית, רפואה טבעית, טיפול גוף-נפש ואנטי אייג’ינג מוסיף: “הנטורופתיה מעודדת את האדם לקחת אחריות אישית על הבריאות והיא מתאימה הן לטיפול במחלות והן כרפואה מונעת. היבט חשוב בנטורופתיה הוא ניקוי רעלים, במיוחד עבור מצבים כמו כבד שומני, כולסטרול גבוה, טריגליצרידים וסוכר גבוה”.

אורלי ארד, נטורופתית, מרצה ומנחת קבוצות מספרת על נקודת המבט שלה: “מה שמייחד את הנטורופתים זו הגישה ההוליסטית, שמתייחסת לכל מערכות הגוף ולא מתמקדת רק באיבר מסוים בנפרד. החיבור בין כל ההיבטים הללו הוא מה שלדעתי מעניק מענה שלם ומדויק למטופל. לדוגמה, כשאני מתשאלת מטופל ורואה בבדיקות הדם שהוא סובל מאנמיה, חוסר בוויטמין B12 או חריגות אחרות, אני לא אסתפק במתן תוסף של B12 בלבד. במקום זאת, אשאל שאלות רקע רבות כדי להבין מה עומד מאחורי המצב. אני אתעמק בהרגלי החיים שלו.  מה הוא אוכל, מה הוא שותה, איזה פעילות גופנית הוא עושה, איך הוא ישן, ואיך הוא מרגיש במהלך היום והלילה. כל זאת כדי לקבל תמונה מלאה על האדם שמולי ולתת טיפול שמגיע לשורש הבעיה ולא רק לסימפטומים”.

נטורופתיה והרפואה הקונבנציונלית הולכים ביחד

רבים נוטים לחשוב כי ישנו עימות בין נטורופתים ואנשי הרפואה הטבעית בכלל לבין הרפואה הקונבנציונלית. בפועל הרפואה הטבעית אינה באה על חשבונה של הרפואה הקונבנציונלית, אלא משלימה אותה. המטרה של הרפואה הטבעית היא לתמוך בגוף באמצעות טיפולים הוליסטיים כמו תזונה, צמחי מרפא וטכניקות טבעיות נוספות, בעוד הרפואה הקונבנציונלית למשל מציעה מכשור רפואי מתקדם, כפי שגם אנו מציעים בבדיקות האולטרסאונד של כבד שומני ועורקי הצוואר. השילוב בין השיטות מאפשר מענה רחב יותר לבריאות האדם, כאשר כל אחת תורמת את הכלים הייחודיים שלה.

שגית ביבי: “ההבדל המרכזי בין הרפואה הטבעית לרפואה הקונבנציונלית הוא בכך שהרפואה הטבעית אינה מבוססת בהכרח על עקרונות מדעיים מודרניים, אלא על שיטות עתיקות ומסורתיות שנאספו במשך דורות. חשוב להבין שהנטורופתיה אינה מתנגדת לרפואה הקונבנציונלית, אלא משלימה אותה בכך שהיא מסייעת לגוף לרפא את עצמו.

הנטורופתיה שואפת לתמוך בתהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף וניתן לשלב בין שני התחומים. הרפואה הטבעית נחשבת היום לגישת “העידן החדש” לטיפול במחלות בצורה טבעית ומאוזנת”.

אורלי ארד: “מה שמייחד את הנטורופת הוא היכולת לעבוד בשיתוף עם הרפואה הקונבנציונלית. נטורופת יודע להשתמש בבדיקות ובאבחונים רפואיים על מחלה או מצב בריאותי מסוים שהמטופל מגיע איתו, להבין אילו תרופות הוא נוטל ואת האבחון הפיזיולוגי והאנטומי, ולספק פתרון טבעי שמשלים או מקדים את הטיפול שהוצע לו. הכל, כמובן, בהתאמה אישית.

למשל במקרים של כבד שומני, שאין עבורו תרופה קונבנציונלית ישירה, אני יודעת לקרוא את תוצאות הפענוח ולהעניק מענה טבעי. אני מבינה את המשמעות הפיזיולוגית של המצב ויכולה להציע פתרון שאינו תרופתי, כולל תזונה מותאמת, שינויי אורח חיים ותוספי תזונה.

אני מאמינה שלצד כל רופא צריך להיות נטורופת, שכן יש השלמה יפה בין התחומים. פעמים רבות אנו יכולים להציע פתרונות מניעתיים וטבעיים שהרפואה הקונבנציונלית לא תמיד מספקת, במיוחד בתחום המניעה והטיפול במצבים מוקדמים”.

נאה דורש נאה מקיים

יהיו מי שיגידו כי קל להגיד אך קשה לבצע, ואין ספק כי שינוי לאורח חיים בריא יותר המבוסס גם על השיטה הנטורופתית זהו לא צעד פשוט. שגית ביבי לא מסתכלת על הדברים כאיזה קושי, אלא מגדירה זאת כשינוי חשיבתי ותפיסתי לאורח חיים בריא יותר, מטהר, מרפא, מונע ומטפל.

נאה דורש נאה מקיים, ובדיוק כפי ששגית מפצירה במטופלים לבצע את השינוי בחיים, כך היא מקפידה לעשות בעצמה והתוצאות בהתאם.

“אני חיה את מה שאני מלמדת, מתוך אמונה אמיתית ואישית בדרך הזו. לכן לא מזמן ביצעתי גם אני את שתי הבדיקות שניתן לעבור בצמח החיים, בדיקת כבד שומני ואולטרסאונד לעורקי הצוואר. לאחר מכן דניאל בן מרדכי, הדימותן שלנו ומי שמבצע את הבדיקות הללו שאל אותי, איך אני מצליחה לשמור על הכבד שלי כל כך נקי? היה זה רגע נוסף בו הבנתי עד כמה חשוב לשמור על הגוף, וזו התוצאה של אורח חיים בריא ומאוזן, לכן גם העורקים שלי במצב מצוין.

זו גם הגדולה של החברה שלנו, וכמי שבקיאה בתחום אני יודעת, אין עוד מקום שמציע שירות VIP בו ניתן לקבל ייעוץ וליווי נטורופתי מותאם אישית, תוספי תזונה איכותיים ואת האפשרות לעבור בדיקות חשובות כמו כבד שומני ומצב העורקים”.

אורלי ארד הוסיפה נקודה חשובה: האידיאל מבחינתי הוא שאנשים יגיעו לנטורופתיה לא רק כשהם חולים או מרגישים רע, כפי שלרוב קורה, אלא דווקא כשהם מרגישים טוב ורוצים לשמר את המצב ולא להידרדר למחלות כרוניות. לדוגמה, אם במשפחה יש היסטוריה של סוכרת או לחץ דם גבוה, אפשר לזהות מראש נטייה גנטית ולהציע אורח חיים שיעזור למנוע סוכר גבוה בדם או לחץ דם גבוה. המניעה היא חלק מרכזי שאנחנו מאוד אוהבים לדבר עליה וליישם בפועל”.

עדו קרן, הרבליסט קליני מרצה ומטפל ומפתח תוספים.

ניקוי רעלים - דטוקסיפיקציה

במרוץ החיים האינטנסיבי, כשאנחנו רצים ממשימה אחת למשימה, קל לשכוח לעצור לרגע ולהעריך את רגעי השקט הפשוטים. אך דווקא במהלך היום חשוב מדי פעם לקחת נשימה ולהרגיש את האוויר, את הרוח הנעימה שמלטפת את הפנים, את ריחות הטבע מסביב, וכמובן לאכול טוב ובריא. אולם האם אנחנו יכולים להרגיש בטוחים לעשות זאת?

ד”ר אורן מזרחי: “במהלך החיים הגוף שלנו צובר רעלים המאיימים על בריאותנו. אנו נחשפים מדי יום לזיהום סביבתי ותעשייתי, כמו זיהום אוויר, חומרים משמרים, צבעי מאכל וחומרי הדברה. בנוסף, רעלים חודרים לגוף דרך העישון והעישון הפאסיבי, כשהם כוללים למעלה מ-400 חומרים רעילים, בהם גם מסרטנים, שהכבד ומערכות פינוי הרעלים של הגוף נדרשות לטפל בהם.

הרפואה הנטורופתית רואה בניקוי רעלים מהכבד, או דטוקסיפיקציה, חלק חשוב בשיקום הגוף ובהשגת איזון בריאותי”.

איך מתבצע תהליך הדטוקסיפיקציה?

“יש להקפיד על תזונה מאוזנת ודלה בשומנים מן החי, להרבות באכילת פירות וירקות ולהפחית מוצרים מן החי. מומלץ לשתות נוזלים רבים, בעיקר מים ותה צמחים. בנוסף, טיפולים כמו דיקור סיני ורפלקסולוגיה יכולים לאזן ולחזק את הכבד ומערכות הגוף.

תוספי תזונה מומלצים לתמיכה בכבד כוללים גדילטבע, כורכום ושמן קצח, הידועים ביכולתם לשפר את תפקוד הכבד ולסייע בניקוי רעלים. כמו כן, חשוב לשמור על פעילות גופנית ולהימנע מלחץ, סטרס וכעסים, שכן אלו משפיעים לרעה על הכבד. טכניקות הרפיה כמו מדיטציה ודמיון מודרך יכולות לעזור בשמירה על בריאות הכבד”.

תוספי תזונה מומלצים לתמיכה בכבד

השירות ההוליסטי של צמח החיים

גדילטבע

השירות ההוליסטי של צמח החיים

שמן קצח Thymoquin 3%

טבע כורכומין

מחזקים את הגוף לקראת הימים הקרים

החורף מתקרב וזה הזמן המושלם להתכונן ולחזק את הגוף כדי להתמודד עם מחלות החורף השונות. בעונה הקרה, מערכת החיסון נדרשת לעבוד קשה יותר, לכן חשוב לתחזק אותה בצורה נכונה. על כך שגית ביבי מרחיבה:

“אני ממליצה לקחת תוסף שמן קצח, שהוא אנטי-ויראלי טבעי, מחזק את מערכת החיסון, והוא יעיל במיוחד כהכנה למניעת מחלות חורף, אלרגיות ודלקות שקשורים לעיתים קרובות למחלות ויראליות. בנוסף, הוא עשיר בוויטמין  C ואבץ, התורמים לחיזוק מערכת החיסון.

דבר נוסף שצריך לזכור לעשות בחורף הוא לשתות מים, כיוון שבימים הקרים תחושת הצמא פחותה, אך חשוב לשמור על המאזן הנוזלי בגוף, ולהקפיד על שתייה של בין 8 ל- 12 כוסות מים יום, מה גם שזה מונע בעיות במערכת העיכול ותורם לניקוי הכבד.

אני יודעת כי יש מי שקשה להם לשתות מים רגילים, לכן הם פונים משקאות ממותקים, קפה או משקאות אנרגיה, אבל עדיף לשתות מים צלולים ואם רוצים לשפר את הטעם, אז ניתן להוסיף פרוסות לימון, לואיזה או נענע”.

השירות ההוליסטי של צמח החיים

שגית ביבי,
מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות. מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

השירות ההוליסטי של צמח החיים

ד"ר אורן מזרחי (PhD),
מומחה לרפואה טבעית PHD, נטורופת, רפואה סינית, רפואה טבעית גוף - נפש ואנטי אייג'ינג. מעל 33 שנות נסיון וותק מקצועי.

השירות ההוליסטי של צמח החיים

אורלי ארד,
נטורופתית, מרצה ומנחת קבוצות. מתמחה בטיפול בתסמונת המטאבולית-היפרליפידמיה, השמנה, יתר לחץ דם, טרום סוכרת ובתופעות גיל המעבר בנשים.

יש לך שאלות? בקשות?

אנחנו כאן עבורך!

אם יש לכם שאלות נוספות או דברים שתרצו לדעת על עולם הנטורופתיה,
צוות הנטורופתים שלנו ישמח לעמוד לרשותכם.
צרו עמם קשר לכל שאלה, כך שהם יוכלו לסייע לכם להבין יותר
ולמצוא את התשובות, הטיפולים והתוספים הנכונים לכם.

קליק כאן!

יש לך שאלות?

ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס ונשמח לסייע

רוצה מענה מהיר ואישי לשאלות שלך?
אנחנו כאן בשבילך.
מזמינים אותך לשיחת כוונון אישית ללא עלות עם הנטורופטית שגית ביבי.

שגית ביבי , מוסמכת לנטורופתיה (N.D*) וצמחי מרפא, בעלת ניסיון רב גם בתחום המקצועי ובתחום הייעוץ והשיווק של תוספי מזון. בעלת קליניקה מעל 17 שנים מומחית לטיפול טבעי בירידה במשקל, בעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות.
מטפלת דרך התאמה אישית של תפריט תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון לזירוז תוצאות מהירות.

שגית תשמח לענות על השאלות שלך ולסייע לך לבחור בתוספים המתאימים לך.

לסיוע מהיר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 04-9014848
או באמצעות הטופס